Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Anno 2017 zullen we vrolijk door gaan met posten, liken en sharen van content via sociale media kanalen. Er wordt inmiddels zoveel content via digitale kanalen doorgestuurd dat we nog amper het een van het ander kunnen onderscheiden, laat staan onthouden.

De contentbehoefte veranderd en daar moet je als merk in mee. Om als bedrijf/merk toch op te vallen is prikkelende visuele content van belang om je merk ‘authenticiteit’ mee te geven.

Storytelling kan tegenwoordig haast niet zonder beeld. Een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden. Echter speelt emotie hierin wel een belangrijke rol.
Beelden met emotie maken wat los in de mens, zorgen ervoor dat het merk blijft ‘hangen’. Er wordt geschrokken, gehuild, gelachen en verwonderd. Deze beelden laten hun sporen achter en worden gedeeld.

Kijk maar eens naar deze animatie video van Lego:

Er zijn natuurlijk meerdere manieren om je met (bewegend) beeld te onderscheiden. Hoe exclusiever en creatiever des te beter dat je merk of bedrijf zal opvallen.

Beleving creeëren door de kijker écht bij de hand te nemen bijvoorbeeld door scrollytelling zoals deze infographic.
Het onderwerp van deze infographic: de opwarming van de aarde. Deze internationale prijswinnende infographic verteld een verhaal dat je scrollend doorneemt zonder maar 1 klik te hoeven maken.

Ook krijgt het eindeloze scrollen een functie zoals in dit voorbeeld over de locatie van het verdwenen vliegtuig MH 370.

Een video zegt weer meer dan 1000 beelden.

Ook 360 video wordt in 2017 een begrip. Virtual reality met 360 graden video voegt een extra dimensie toe. Je wordt meegenomen en voelt je een onderdeel van de omgeving. Ook al bekijk je de video niet door een VR bril.
Een mooi voorbeeld hiervan: een kijkje in een space shuttle.

En kijk eens wat mijn collega Luuk heeft ontwikkeld voor onze klant Mifa.

Benieuwd wat de pro's van DimCoppen nog meer voor visuele kunsten in huis hebben? Neem dan contact met ons op!