Content Marketing

Content Marketing

Klanten boeien met hoogwaardige content 

Niemand houdt van verkooppraatjes. Wel van inhoud die informatief, authentiek en inspirerend is. Met slimme content marketing zorgt u dat u gevonden wordt door de juiste doelgroepen en weet u bezoekers te boeien en te binden. Door op uw website en social media-kanalen waardevolle en relevante informatie te delen. Dat leidt tot een hoger organisch bereik, meer betrokkenheid en meer interactie. Bovendien weet u zo website-bezoekers langer vast te houden en meer conversie te realiseren.

Content Marketing

 

Content marketing draait om toegevoegde waarde

Of het nu een blog post is, een video, een tweet of een nieuwsbrief: bij content marketing draait alles om toegevoegde waarde. Daarom is het allereerst belangrijk dat u weet wat uw doelgroep bezighoudt. Pas als u weet naar welke informatie uw (potentiële) klanten op zoek zijn, kunt u werkelijk meerwaarde bieden. Breng de informatiebehoefte dus eerst in kaart, en maak een heldere content-strategie. Door uw eigen content te combineren met user generated content, dus inhoud die door uw klanten wordt gemaakt, weet u precies wat 'the talk of the town' is.

Kennis delen

Met sterke content toont u aan dat u expert bent op uw vakgebied. Laat zien wat u in huis hebt en biedt exclusieve inhoud. Deel dus niet alleen updates over uw nieuwste producten of verkoopsuccessen, maar gebruik uw kennis om uw klanten verder te helpen. Door afwisseling in content-vormen houdt u de aandacht vast. Wissel bijvoorbeeld een blogpost eens af met een visual of een video.  

Houd de vaart erin

Om uw doelgroep (en zoekmachines) te blijven boeien, zult u regelmatig van u moeten laten horen met nieuwe content. Consistent van toon, maar verrassend van inhoud. Dat vereist een structurele inzet van tijd en middelen. In de praktijk blijkt helaas vaak dat na de eerste enthousiaste posts, de content-stroom al snel opdroogt. Voor veel organisaties is het lastig om, ook in drukke tijden, de vaart in content marketing te houden en steeds weer verrassend uit de hoek te komen.

Van geïnteresseerde bezoeker naar betalende klant

DimCoppen Online stelt graag samen met u een content strategie op. Vervolgens zorgen onze content creators uiteraard graag voor prikkelende content, gericht op de behoeften van uw doelgroep én op het bereiken van resultaat. Want content marketing heeft uiteindelijk niet als doel om zo veel mogelijk mensen te bereiken, maar om hen aan uw merk te verbinden. We zorgen dan ook voor de benodigde faciliteiten om interactie te stimuleren en de stap te maken van geïnteresseerde bezoeker naar betalende klant.