Webdesign

Online Advertising

Een banner plaatsen en hopen op het beste? Die tijd is gelukkig voorbij. Online marketing-technologie biedt steeds geavanceerdere mogelijkheden om uw doelgroepen uiterst doelgericht te benaderen en de respons op uw campagne nauwkeurig te monitoren.

Online Advertising

Recht op uw doel af met online advertentie-campagnes 

Een banner plaatsen en hopen op het beste? Die tijd is gelukkig voorbij. Online marketing-technologie biedt steeds geavanceerdere mogelijkheden om uw doelgroepen uiterst doelgericht te benaderen en de respons op uw campagne nauwkeurig te monitoren.

Voor uw online advertentiecampagne staat een heel spectrum aan precisie-instrumenten ter beschikking. Van pay per click, gesponsorde berichten op social media en (dynamische) banners tot e-mail marketing. Elk met hun eigen zwakke en sterke kanten en hun specifieke mogelijkheden om uw doelen te bereiken. Door de verschillende instrumenten in uw online advertentiecampagne nauwkeurig op elkaar af te stemmen, zorgen we dat ze elkaar versterken en samen het potentieel van uw campagne maximaliseren.

Ken uw publiek

Online advertentiecampagnes maken het mogelijk uw boodschap precies op het juiste moment, in de juiste context aan de juiste doelgroep aan te bieden. Daarvoor duiken we eerst in de data. Over uw bestaande klanten en uit ons eigen onderzoek. Waar zijn uw doelgroepen online te vinden? Welke zoektermen gebruiken ze? Wat vinden ze leuk? En waar praten ze over? Met die informatie kunnen we zeer fijnmazige campagnes ontwikkelen. Dat zorgt niet alleen voor een efficiënt bereik, maar vergoot ook de kans dat de boodschap overkomt. Internetgebruikers ervaren het namelijk als prettig om relevante advertenties voorgeschoteld te krijgen, die passen bij hun voorkeuren en interesses van dat moment.

Online adverteren levert een schat aan gegevens op

Onze online campagnes zijn dus gebaseerd op harde data over echte mensen. Maar het mooie is: ze leveren ook veel nieuwe gegevens op. Zoals zoekwoordprestaties, doorklikratios, kosten per conversie en surfgedrag. Daarmee kunnen we uw campagne steeds verder verfijnen en de resultaten maximaliseren. Bovendien kunnen we de schat aan gegevens die uw campagne oplevert, inzetten voor retargeting. Door het surfgedrag van uw websitebezoekers te volgen, kunt u ze op een later tijdstip opnieuw bereiken via advertenties op websites van anderen. Op basis van hun geïnventariseerde interesses krijgen ze passende advertenties te zien, bijvoorbeeld op Facebook, bij zoekmachine-resultaten, het inhoudsnetwerk van Google of andere netwerken. 

En wat als de interesse eenmaal is gewekt?

En toch, ondanks alle meetbaarheid is online advertising geen exacte wetenschap. Want uw doelgroepen bereiken is één ding, ze verleiden om uw advertentie aan te klikken is een ander. Dat vergt nog altijd ouderwetse creativiteit en vakmanschap om vorm en inhoud te creëren die de internetgebruiker niet kan weerstaan. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de landingspagina waar de bezoeker op belandt als hij op uw advertentie heeft geklikt (hoewel we ook daar natuurlijk veel kunnen doen om de content te optimaliseren op basis van harde cijfers). De online advertising-experts van DimCoppen Online zorgen niet alleen voor bereik, maar weten ook precies wat te doen als de interesse eenmaal is gewekt.