SEO

Search Engine Marketing

Zoekmachine marketing: zorg dat uw doelgroep u weet te vinden


Vroeger, zeg maar grofweg vóór 2012, was er nog een groot verschil tussen de inhoud die mensen van vlees en bloed online wilden lezen en de inhoud die voor zoekmachines nodig was voor een goede ranking in de zoekresultaten. Sindsdien kwam Google met een aantal updates van haar algoritme (Panda, Penguin, Hummingbird) die daar een komaf aan hebben gemaakt. Websites die de online bezoeker content bieden die echt van toegevoegde waarde is, doen het beter bij de zoekgigant. En terecht. Relevante content is meer dan ooit de sleutel tot succes in Google. 


Search Engine Marketing

 

Waar zoekmachine-optimalisatie vaak een kwestie is van lange adem, biedt SEA (search engine advertising) de mogelijkheid om snel veel bereik te behalen. Betaalde boodschappen op de pagina met zoekresultaten, zoals met Google AdWords, bieden talloze mogelijkheden om uw product of dienst onder de aandacht te brengen van exact de juiste doelgroepen, exact op het moment dat die daarnaar op zoek zijn. Omdat u afrekent per klik biedt SEA de mogelijkheid om uw marketing-euro's zeer doelmatig te besteden. 

Uw SEA-campagne wordt steeds effectiever 

De weergave van uw advertenties, en daarmee het succes van uw SEA-campagne, is van veel factoren afhankelijk. De advertentietekst natuurlijk, maar ook de relevantie en gebruiksvriendelijkheid van de landingspagina('s). Google geeft u talloze knoppen om aan te draaien om de effectiviteit van uw campagne te optimaliseren. Zoals het aantal zoektermen, de demografische en geografische zichtbaarheid van uw advertenties, plaatsing op partnersites, en uiteraard het te besteden budget. Door de resultaten voortdurend te monitoren kunnen we uw SEA-campagne voortdurend bijsturen, zodat die uw SEO-inspanningen optimaal ondersteunt.


DimCoppen levert de volgende diensten op het gebied van zoekmachine marketing:  


  • SEO: Search Engine Optimization.
    
De organische weg in Google. Wij zorgen ervoor dat techniek en content van uw website Google-proof zijn. En dus dat de website goed gevonden wordt op relevante zoektermen.


  • SEA: Search Engine Advertising.
    
De commerciële weg in Google. Vooral als organisch groeien via SEO moeilijk is in uw branche, is een doelgroepgerichte Adwords-campagne aan te raden.
  • Conversieoptimalisatie: online resultaatgericht bezig zijn.
    
Als ondernemer wilt u resultaat zien. Better Business. U wil weten of het online allemaal soepel loopt. Op welke punten waarderen bezoekers uw website of webshop. Maar belangrijker nog: op welke punten juist niet? Als u dat weet, weet u ook waar verbeteringen mogelijk zijn. We geven meer inzicht met de broodnodige analytics en insights om online waar nodig aanpassingen door te voeren en bij te sturen.