Social

Social Media

Social Media: bouwen aan een fanbase

'Viral gaan' op social media met uw promotievideo, dat is natuurlijk waar elke social media-marketeer van droomt. Maar social media marketing is geen kwestie van een snelle klapper maken. Het is een continu proces waarmee u merkbewustzijn en positieve merkassociaties creëert, service verleent en die een schat aan informatie kan opleveren over uw doelgroepen. 'Being social' is geen trucje, het is stap voor stap bouwen aan een fanbase.

Social Media

 

Social media, u moet er wat mee als bedrijf, zo lijkt het wel. Maar wat? Alleen maar uw eigen producten promoten, zonder daadwerkelijk de interactie aan te gaan met de social media-gebruiker? Bespaar uzelf de moeite, uw sociale media-kanalen zullen snel vereenzamen. DimCoppen Online ontwikkelt voor u een social media-strategie, die inspeelt op de behoeften van de social media-gebruiker. 

Één ding willen social media-gebruikers allemaal

Gebruikers van Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Google+, Instagram, Pinterest of Snapchat hebben allemaal zo hun eigen redenen om hun favoriete platform op te zoeken. Ontspanning bijvoorbeeld, of sociale interactie, behoefte aan informatie, of simpelweg verveling. Maar één ding willen ze allemaal: relevante content. Ons social media-team helpt u met content-creatie en met de online verspreiding van die content. 

Wilt u dat uw eigen medewerkers actief zijn op uw social media kanalen? Tien punten voor authenticiteit. Maar daar hebben ze wel goede ondersteuning bij nodig. Wij zorgen voor training en begeleiding, en maken van uw collega´s echte social media-tijgers.

Word deel van het sociale leven van uw klant

In tegenstelling tot traditionele media, ervaren mensen branded content op social media minder vaak als irritant. Niet vreemd want slimme social media campagnes spelen in op de behoeften en interesses van de gebruiker op dat moment. En in tegenstelling tot traditionele media bieden social media de mogelijkheid tot directe interactie. Om een vraag te stellen, een duimpje op te steken of, inderdaad, te klagen. Maar negatieve feedback is geen reden om in een kramp te schieten. Elke reactie is een kans om het gesprek aan te gaan. Zo krijgt uw merk een menselijk gezicht, en belangrijker: wordt het merk echt deel van het sociale leven van uw klant. Door serieus werk te maken van webcare via social media pikt u negatieve sentimenten snel op en geeft u er snel weer een positieve draai aan. Niet alleen met een grapje. Maar door klachten serieus te nemen en snel en adequaat te reageren. 

Kruip onder de huid van uw doelgroep

Social media bieden geavanceerde mogelijkheden voor doelgroepsegmentatie. Zo bereikt u met gesponsorde content grote aantallen gebruikers die precies voldoen aan het profiel van uw ideale klant. Heeft u inmiddels een flinke schare volgers? Hun posts en reacties kunnen u veel vertellen over uw doelgroep. Waar praten uw 'vrienden' over? Wat vinden ze leuk? Wat maakt ze boos? Welke producten kopen ze graag? Informatie die u goed kunt gebruiken. Bijvoorbeeld om uw productproposities of uw bedrijfsuitingen beter af te stemmen op de voorkeuren en leefwereld van uw doelgroep. DimCoppen Online helpt u om met social media onder de huid van uw doelgroep te kruipen.