Historie

Historie

Nieuwe proposities met een rijke historie

Vanaf 1 juni 2016 presenteren wij ons als vier nieuwe proposities; DimCoppen Marketing, DimCoppen Communications, DimCoppen Online en DimCoppen Design. Elke unit met een eigen, uniek specialisme. Echt op stoom komen we als we onze expertises bundelen om systematisch aan de slag te gaan met het versterken van uw marktpositie. Vier nieuwe specialisten met één visie, in één groep.

Onze lange staat van dienst begint in 1969. In de goede oude 'Mad men'-tijd, toen Ton Coppen in Roermond een 'reclameburo' oprichtte. De eerste jaren lag de focus op ontwerp en reclame. Maar we zijn voortdurend blijven vernieuwen, en sinds het verwerven van Vermeulen Brand Design (opgericht in 1980) en Dim Communicatie (sinds 1984) zijn we uitgegroeid tot een complete merkenbouwer. Bepaald geen eendagsvlieg dus. Onze klanten kennen ons als een stabiele partner die niet meeloopt met elke hype maar structureel gaat voor resultaat.

Dim

Dim werd in 1984 door Bert Canjels in Tegelen opgericht als familiebedrijf met uitstekende design-kwaliteiten. Toen al vanuit een grote voorliefde voor branding. Al noemden we dat toen nog reclame. We tekenden erop los en deden vooral veel uitvoering. Dochterbedrijf Dex werd jaren later opgericht om in de groeiende vraag aan standbouw, display en interieurconcepten te voorzien. Ook al bestaat Dex niet meer, de sporen zijn tot op heden in DimCoppen terug te vinden. We zijn immers ook nog steeds sterk in de ontwikkeling en het projectmanagement van commerciële ruimtes.

Coppen

Coppen werd een aantal jaren eerder opgericht door good old mad man Ton Coppen. Hij bouwde het Roermondse bureau uit tot een van de toonaangevende reclamebureaus (zo heette dat toen nog) in het zuiden des lands. Het bureau was uitermate sterk in het voeren van grootschalige communicatiecampagnes voor retailketens zoals Intratuin, Eurotapijt/Hatema, Begro en Horn. In de loop der jaren voegde Coppen steeds meer specialisaties zoals internetmarketing, merkpositionering, marketingstrategie en verandermanagement aan de communicatietak toe.

Vermeulen

En ten slotte Vermeulen Brand Design; ook dit bedrijf werd al in de tachtiger jaren opgericht door super creatieveling Rob Vermeulen. Heerlen was de eerste vestigingsplaats. Design werd door het bureau op grote hoogte bedreven met name corporate identities en verpakkingen, Een aantal jaren was het bedrijf eigendom van het Amsterdamse Total Design en werkte het aan uitdagende projecten vanuit Maastricht.

Loek

Loek Gussenhoven, de huidige directeur/eigenaar, haalt nu alle sterke competenties uit de drie bureaus en brengt ze in vier nieuwe, heldere proposities op de markt. “De markt vraagt om specialisaties en met de nieuwe proposities, Marketing, Communications, Online en Design kunnen we dat uitstekend invullen”, aldus Loek Gussenhoven. “Maar, het is ook onze stellige overtuiging dat specialisten de beste resultaten bereiken als ze werken vanuit een sterke merkgedachte. En daar zorgen we voor door de merkpositionering van onze opdrachtgever centraal te stellen. In elke specialistische unit werken we methodisch en gestructureerd aan onderlinge afstemming van alle touch points tussen merk en klant. Dat doen we met een integrale aanpak die we BrandMaster noemen. Zo maken we integratie mogelijk en ontwikkelen we specialistische kennis.”

DimCoppen

Inmiddels is DimCoppen dus uitgegroeid tot communicatie- en marketingspecialist pur sang. We hebben strategen, creatieve conceptontwikkelaars, web developers, content managers, tekstschrijvers en designers op grafisch, 3D en verpakkingsgebied aan boord. Met hen kunnen we opdrachtgevers op een breed gebied en toch met specialistische kennis ondersteunen.

We zijn kind aan huis bij het MKB, MKB+ en zelfstandig opererende units van multinationals. Eigenlijk vinden we alles leuk. Maar branches en sectoren waar ons hart (nog) sneller van gaat kloppen zijn de chemische industrie, bouw en vastgoedontwikkeling, maakindustrie, zakelijke dienstverlening, retail, overheid en non-profit. Onze cases geven daarvan een goede, eerste indruk.